Ritningsprocess
BIMctrl ritningsprocess innebär att man omgående kan starta uppbyggnad av en hållbar digital förvaltning där medarbetarna, såväl interna som externa, successivt tillför förbättrad information till förvaltningen. Det som faktiskt stämmer överens med verkligheten.
Med BIMctrl får ni en beprövad och verifierad utrullningsprocess som inkluderar konvertering av er basinformation, som kan vara objektorienterade CAD-modeller, CAD-ritningar, inskannade pappers original, bilder eller rentav pappersritningar och skisser. BIMctrl kan hantera alla typer av ritningar, analoga som digitala och resultatet kan direkt börja vidareförädlas av företagets medarbetare.
FUNGERAR OAVSETT FORMAT
BIMctrl kan användas oavsett vilket format ni har på era ritningar. Vi kan implementera och använda oss av underlag i såväl pdf, cals, tiff, png och dwg. Installationsmodellen består av ett levande dwg format med automatiserat kommunikationsgränssnitt.
HISTORIK PÅ INSKICKADE FELANMÄLNINGAR - SKAPAR FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ATT “SE IN I FRAMTIDEN”
BIMctrl:s rapportgenerator ger dig full kontroll över vad som har skett och även vad som inte har skett. Detta tillsammans med vetskapen om kända fel gör att du kan förutse och förebygga potentiella framtida brister.
UPPDATERA DIREKT GÄLLANDE INSTALLATIONER
Ni kan själv lägga till, ta bort eller förändra installationer och deras unika egenskaper. Kanske är det så att ni väljer en ny plats för både utrymningsplan, brandsläckare och brandfilt, men väljer att ta bort en ögondusch som inte inte längre behövs. Ja då kan ni själv justera, så att den information som finns, stämmer med verkligheten.
ENKELT ATT FELANMÄLA
BIMctrl är en användarvänlig app där ni genomför era kontroller direkt på en surfplatta, vilket kapar ledtider. Era anställda som är ute i verksamheten kontinuerligt, kan snabbt och enkelt i realtid klargöra eller skicka in felanmälan. Ni kan också med full spårbarhet rapportera att arkitektens underlag inte längre stämmer. Det effektiva processflödet förenklar er ritningsuppdatering vilket sparar mycket tid och pengar.
VARSEBLIVNING TILL PERSONER SOM
ANSVARAR FÖR REVIDERING
När någon skickar en felanmälan eller en avvikelse så skickas det per automatik en avisering till den person eller de system som hanterar ärendet. Inga ärenden landar mellan stolarna och ni får en snabb handläggning.
UTFÖRA REVIDERINGSFÖRSLAG &
AUTOMATISERING AV UTRYMNINGSPLANER
Kanske är situationen tvärtom - att ni vet att ni får nytt arkitektunderlag, inför en ombyggnation - till exempel en vägg som kommer rivas, där ni placerat både brandsläckare, första hjälpen kit och hjärtstartare - och då kan ni själva ge ett revideringsförslag på vart dessa produkter/installationer ska flyttas, varvid rätt person aviseras.
Då underlaget ändras, kommer också behovet av att uppdatera utrymningsplaner. Även denna process är automatiserad, vilket gör att ni snabbt och enkelt kommer att ha nya, reviderade utrymningsplaner på plats.
Vill Ni veta mer om vårt erbjudande - och hur ni kommer igång? Läs här >